Showbusiness, Hungary címmel megjelent Kordos Szabolcs legújabb kötete, ebből az alkalommal készítettünk interjút a szerzővel.
Kilenc évvel ezelőtt jelent meg a sorozatindító köteted, a Luxushotel, Hungary, amit azóta számos darab követett, ám csak most, 2021-ben veszed górcső alá azt az iparágat, amit talán te magad is a legjobban ismersz. Miért?
Pontosan azért, mert ez hazai pálya, és nehéz a sztárvilágtól megfelelő riporteri távolságot tartani úgy, hogy éveken keresztül magam is a celebipar szorgos háttérembere voltam. Ugyanakkor minden nap válaszolnom kell a hazai sztárszcéna működését firtató kérdésekre, rengeteg a tévképzet az emberekben, így elérkezettnek láttam az időt, hogy bemutassam a kulisszatitkokat.
Hosszú éveket töltöttél újságíróként, szerkesztőként bulvárlapoknál. Mik voltak, amik számodra is újdonságot jelentettek?
Mindig azon lepődtem meg, hogy a sztárokat mi háborítja fel egy-egy cikkel kapcsolatban. Amikor például egy szexbotrányról írtunk, nem azon háborodott fel az illető, hogy nyilvánosságra hoztuk a sztorit, hanem azon, hogy kihagytuk azt a szeretőt, akire még ő is büszke volt! Ez a műfaj az emberekről szól, a magunk kicsinyes vágyaival, frusztrációival, örömeivel.
Miben más a hazai szórakoztatóipar, mint más országokban, például az Egyesült Államokban?
A hazai szórakoztatóipar kicsi, belterjes, irigy és néha szemfényvesztő. Ugyanakkor a miénk, rólunk ad látleletet, és őszintén szólva én nagyon szeretem.
Hogyan változott meg ez a világ a kezdetektől a kereskedelmi televíziók megjelenésén át napjainkig?
Akik manapság azon fanyalognak, hogy a celebek mögött nincs érték, alighanem a rendszerváltás előtti időket kívánják vissza: akkor tényleg csak komoly szakmai teljesítménnyel rendelkező tévések, zenészek, színészek lehettek híresek, és amikor a sajtóban szerepeltek, akkor sem a magánéletükön csámcsogott a média. Az első bulvárlapok már elkezdték felépíteni a hazai sztárokat, ám a legnagyobb lökést a folyamatnak a kereskedelmi televíziók megjelenése jelentette. Most a mainstream médiában látható „hagyományos” hírességek mellett egyre nagyobb teret követelnek maguknak az egy-egy szubkultúrában népszerű influenszerek is, színesedik, kicsit elaprózódik a kép. Aki sztár a saját világában, lehet, hogy az utcán a többség számára teljesen ismeretlen.
Hány interjúalanyt faggattál ki, közülük hányan voltak maguk is hírességek?
Mivel ismerem belülről ezt a világot, magabiztosan mondhatom, hogy a sztárvilág kirakatarcainak és nagyhatalmú háttérembereinek jó része megszólal a könyvben. Mintegy tucat különböző celebritás segítségét is kértem.
Hogyan fog vélekedni a hazai showbizniszről az, aki elolvassa ezt a könyvet?
Kap egy valós, árnyalt, reményei szerint komplex képet. Alapelvem, hogy soha nem mondok véleményt: az olvasó majd megteszi úgyis.
Tervezel újabb folytatást a Hungary-sorozatnak?
Igen. Újra belemerülök az éjszakába.
Showbusiness, Hungary című kötet megrendelhető weboldalunkon vagy keresd a könyvesboltokban.