Termékek Menü
0
Ön itt jár: > >

ÁSZF

Általános szállítási feltételek

 

Szolgáltató / Cég adatai

Cég neve:                         XXI. Század Kiadó Kft.

Cég székhelye:                1025 Budapest Mecenzéf u. 16.

Cég telephelye:                1137 Budapest Szent István krt. 18.

e-mail:                               info@21.szazadkiado.hu

telefonszáma:                   06-20-451-7917, 06-1-452-1700

cégjegyzékszáma:            01-09-936468

Nyílvántartásba vette:       Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Cégbejegyzés kelte:         2010/05/11

Cég adószáma:                22627775-2-41

Adatvédelmi nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-85771/2015.

 

 

Alapvető rendelkezések

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek.  A szerződés felvételek magyar nyelven kerülnek rögzítésre.

A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire.  A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webáruházba, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa, akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webáruháznak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webáruház tartalmának megtekintésére.

Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webáruház, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak módosítására.

 

Megrendelhető termékek és árak

Webáruházunkban a rendelés időpontjában érvényes fogyasztói árakat és a kedvezményes webshop árak együtt kerülnek feltüntetésre, amelyeket a webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható.

Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

A webáruházban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek termékfotót saját gyártású termékek lévén, a szolgáltató állítja elő. Amennyiben más gyártó termékét értékesíti, akkor a gyártó engedélyével teszi közzé a termékképeket és leírásokat.

 


A termék kiválasztása

A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.

 

A rendelés elküldése

Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor regisztrált vevőként, vagy csak regisztráció nélkül szállítási és számlázási adatokat megadva megrendelheti a webshopból. 

Ha korábban már vásárolt áruházunkban, kérjük adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor kérjük adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra.

A rendelések feldolgozása 3 munkanapon belül megtörténik.



Adatbeviteli hibák javításának lehetősége

Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.

 

Visszaigazolás

Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és ( később ) egyet a várható szállítási időpontról. 

 

Fizetési feltételek és módok

1. ​Utánvéttel - a csomag átvételekor kell kifizetni a futárnak készpénzben

Áruházunkban a megrendelt árut utánvételes küldeményként adjuk át a futárszolgálatnak. A teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben a küldemény kézbesítőjének.

2. Bankkártyával - futárszolgálattal történő kiszállítás esetén lehetőség van bankkártyás fizetést választani. Webáruházunkban a CIB Bank biztonságos rendszerén keresztül intézhető a bankkártyás fizetés.
Részletes tájékoztatóért kattints  IDE!

 

Szállítási mód és idő

 

Házhoz szállítás, futárszolgálattal:

A megrendelések kézbesítése, szállítása futárszolgálattal, GLS által történik. 

A megrendelt termékek szállítási ideje a rendelés feladását követő 3 munkanapon belül várható. A rendelés feldolgozás lezárásakor a raktár értesítő e-mailt küld a Megrendelőnek a rendelés feldolgozás állapotáról, amikor a megrendelést átadjuk a GLS-nek. 

A küldemény kézbesítése az GLS felé történő küldemény átadás - és a Megrendelő felé kiküldött státuszváltást jelző értesítő email küldést - követő munkanapon várható. 

A GLS a kézbesítés napján e-mailen értesítést küld a Megrendelőnek a várható kézbesítésről, a Megrendelő által megadott e-mail címre. 

A GLS levele tartalmazni fogja a küldeményazonosító számot amellyel a GLS ügyfélszolgálaton további pontosítást kérhet a kézbesítéssel kapcsolatban. 

 

GLS csomagpont átvétel:

Vegye át megrendelt termékét GLS CsomagPontban!

Használja ki a személyes átvétel előnyeit és igazítsa napi ritmusához! Magyarország 200 településén már több mint 500 GLS CsomagPont található! A GLS a feladást követően 1 munkanapon belül kiszállítja az árut a kiválasztott GLS CsomagPontba.

A GLS CsomagPontok különböző profilú üzletekben találhatóak, mint pl. Alexandra Könyvesboltok, Herbária szaküzletek. 

A pontos lista itt érhető el.

 

Hogyan működik a GLS CsomagPont?

A rendelési folyamat során a személyes és szállítási adatok felvételekor válassza a GLS CsomagPontot, majd a legördülő listából kiválaszthatja, hogy melyik átvevőhelyre kéri a terméket.

Amikor a csomag átkerült a futárhoz, akkor erről üzenetben értesítjük! Ezen felül a GLS SMS vagy E-mail értesítőt küld Önnek, hogy az árut a GLS CsomagPontban átveheti.

Az értesítést követő 5 munkanapon belül bármikor elmehet a csomagért, figyelembe véve az üzlet nyitva tartási idejét.

A megrendelésnél megadott akár 4 átvevő közül, személyazonosító igazolvány bemutatása után, bárki átveheti a megrendelt árut.

GLS CsomagPont esetén akár a következő munkanapon hozzájuthat a megrendelt termékhez!

Mikor érdemes GLS CsomagPontba kérni a kiszállítást?

  • Ha már másnap szeretné átvenni a megrendelt árut
  • Ha napközben ritkán van otthon, és ezért nem tud a futárra várni
  • Ha saját időbeosztás szerint szeretné az ügyeit intézni
  • Ha szívesen kihasználná az egyes üzletek hosszú nyitva tartási idejét
  • Ha gyakran van úton, és ezért egyszerűen útba esik az átvevőhely

 

Utánvétes csomagok átvétele

Az összes GLS CsomagPontban készpénzzel kiegyenlítheti az utánvétes összeget, illetve egyes üzletekben (Pátria, Cromax) bankkártyát is elfogadnak. Az interneten vásárolt áruhoz tartozó számla a csomagban található.

 

Szállítási díjak futárszolgálat és GLS CsomagPont esetén:

3999 Ft rendelési értékig 990 Ft

4000 Ft  - 5999 Ft rendelési értékig 490 Ft

6000 Ft felett ingyenes

A fenti díjak csak Magyarországon belüli szállításra érvényesek.

 

A szállítástól elállás

Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a megrendelőt tájékoztatni. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

 

Jótállás, minőségi garancia, szavatosság

A Szolgáltató az általa forgalmazott termékekre minőségi jótállást vállal.  Nem áll fenn hibás teljesítés, ha a termék hibái ismertek, vagy az értékesítés során jelezve volt, hogy sérült, hibás. A jótállási,  ill. minőségi elvárás körébe tartozó hibákat a Szolgáltatónak költségmentesen kell kicserélni. Amennyiben ilyen hibák a Megrendelő tudomására jutnak, Megrendelő haladéktalanul köteles a Szolgáltatót írásban értesíteni minőségi reklamációjáról. A jótállás, ill. szavatosság érvényesítéséhez a Megrendelő köteles bemutatni a Szolgáltatótól kapott számlát. Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó károkért.

 

Elállási jog/ Visszaszolgáltatási garancia

A megrendelő a szerződéstől 14 munkanapon belül indokolás nélkül elállhat. A megrendelő az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. Az értékesítő köteles a megrendelő által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni.
A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A megrendelőt ezenfelül egyéb költség nem terheli. Az értékesítő azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a megrendelő kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkremenését, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő.
Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (postai kézbesítő, futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!
Az elállási jog gyakorlására vonatkozó 17/1999. Kormányrendelet szövegét letöltheti a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapjáról.

 

Tulajdonjogi kikötés

A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad. A téves, nem elfogadott rendelések során a terméket az „új” tulajdonos nevén készletbe vételezzük, és az újabb, sikeres értékesítést követően az új tulajdonosának kerül kifizetésre az ellenérték!


Megrendelés módosítása, törlése

A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé.

Amennyiben a vásárlóhoz ez a visszaigazoló e-mail nem érkezik meg pár órán belül, az esetleges technikai fennakadások lehetőség miett ( e-mail, levelezeési server problémák ) kérjük érdeklődjön az info@21.szazadkiado.hu e-mail címen, hogy beérkezett-e e rendelés.

Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton.

A rendelések feldolgozása minden munkanapon déli 12 órakor kezdődik, az ezt megelőző 12 órában ( hétvégén és munkaszüneti napokon annak megfelelően kiegészített időtartamban ) van lehtőség a megrendelést módosítani. 

A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában e-mailben kerülhet sor, kérjük, hogy az info@21.szazadkiado.hu e-mail címre írjon bármilyen kérése van a rendeléssel kapcsolatban. 

 

Vegyes rendelkezések

Szolgáltató szállítási és logisztikai kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt, logisztikai partnert jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel nem tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el. 

Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

 

Panaszkezelés rendje              

Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát az Kapcsolat oldalon található elérhetőségek egyikén írásban közölheti.

Szolgáltató a panaszt megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban megválaszolja.  A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

 

Békéltető Testületek, tájékoztató          

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát a Szolgáltató elutasítja, akkor Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni.

A Békéltető Testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó a Szolgáltatóval közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra vonatkozóan a Fogyasztó kérelmében megjelölt Békéltető Testület illetékes.

A Békéltető Testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából az egyezség létrehozását a felek között.  A Békéltető Testület a Fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A Békéltető Testület eljárását a Fogyasztó kezdeményezi írásbeli kérelem benyújtásával.

A Szolgáltató képviselője köteles biztosítani személyes megjelenését és együttműködési kötelezettségét a fogyasztói jogvitát kezelő Békéltető Testület eljárásaiban.

A kérelemnek tartalmaznia kell

a ) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
b) a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
c) ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
d) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
e) a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
f)a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
g) a testület döntésére irányuló indítványt,
h) a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

A Békéltető Testületekről további részletes információ megtalálható: http://www.bekeltetes.hu/

az illetékes testületekről pedig ezen a linken érhető el további információ: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

 Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám:06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu

Békés Megyei Békéltető Testület

Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331.
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu