Leírás
Előfizetéses könyvcsomag - KULT Könyvek könyvklub #3
A Long Island-i kompromisszum - Taffy Brodesser-Akner
KULT Könyvek
New York Times bestseller
A Fleishman bajban van szerzőjétől
„Fergeteges”—Booklist
„Szellemes... örökre bevésődik”—Publishers Weekly
New York Times – A könyvmelléklet szerkesztőinek ajánlata • New York Magazine Beach Read Könyvklub • Belletrist Könyvklub
AZ ÉV KÖNYVE: New York Times, Oprah Daily, New Yorker, Time, Washington Post, NPR, Vogue, Town & Country, New York Post, Harper’s Bazaar, Elle, Parade, Kirkus
Az első nemzedék felépíti a házat.
A második nemzedék lakik benne.
A harmadik nemzedék porig égeti.
1980-ban Carl Fletchert, a vagyonos üzletembert elrabolják a saját háza elől, összeverik, és fogva tartják, hogy váltságdíjat kapjanak érte. Egy hét se telik bele, visszaengedik a feleségéhez és a gyerekeihez, alig van rosszabb bőrben, mint amikor elrabolták. A család továbblép, folytatják a nagybetűs Amerikai Álomba illő életüket – tudomásul veszik, noha a vagyon sodorta a családfőt veszélybe, biztonságukat is ugyanez a vagyon garantálja.
Most, negyven év elteltével azonban úgy tűnik, senki sem volt képes napirendre térni az eset fölött...
Ebben a regényben minden benne van, ami lehetővé teszi egy amerikai zsidó család életének teljes feltérképezését: hagyományok, ambíciók, szorongások, átkok, fényes sikerek, unalom, dibukok, örökség, piramisjáték, jobb oldali tőkések, béta-blokkoló, jósok, de mindenekelőtt a kimondatlan szeretet, amely örökre egybefog egy családot.
„Ott a helye a Nagy Amerikai Regények panteonjában.”—Los Angeles Times
"Nagy, szaftos, gonosz humorú társadalmi szatíra... Valószínűleg a legmókásabb könyv a generációs családi traumák témájáról." – Oprah Daily
„Mindent felölelő, átfogó – egy társadalmi regény az aranykorból.”—Atlantic
„Akarod, hogy lássák a kezedben ezt a könyvet.”—Stylist
Taffy Brodesser-Akner a New York Times Magazine állandó szerzője. Első regénye, a Fleishman bajban van (21. Század Kiadó, 2020) New York Times bestseller lett, tucatnyi nyelvre fordították le, a belőle készült minisorozatot Emmy-re jelölték.
Az első nemzedék felépíti a házat. A második nemzedék lakik benne. A harmadik nemzedék porig égeti.
A Holland Ház - Ann Patchett - KULT Könyvek
New York Times Bestseller
„Csodákra számítson, aki belekezd Ann Patchett regényébe.” — New York Times
„Kifinomultan titokzatos regény. Egészen lebilincselő.” — Washington Post
Pulitzer-díj – jelölés
Read with Jenna Today Show Könyvklub | New York Times – Az Év Könyvei | TIME Magazine – az év 100 kihagyhatatlan könyve
Az Év Könyve: NPR, Washington Post, O: The Oprah Magazine, Real Simple, Good Housekeeping, Vogue, Refinery29, Buzzfeed
A második világháború végén Cyril Conroy különös szerencsével egyetlen befektetésből fel tud építeni egy komplett ingatlanbirodalmat – családja a szegénységből egy pillanat leforgása alatt hihetetlen vagyon gazdája lesz. Első dolga, hogy megvegye a Holland Házat, a Philadelphia külvárosában álló fényűző villát. Meglepetésnek szánja a feleségének, de a ház megszerzése végül oda vezet, hogy Cyrilnek mindentől meg kell válnia, akit és amit szeret.
A Holland Ház történetét Cyril fia mondja el. Cyril két gyermekének testvéri kötelékét megerősíti, ahogy a vagyon elvész, ahogy ráébrednek, hogy csak egymásra számíthatnak.
Öt évtized krónikáját tartjuk a kezünkben, a paradicsom elvesztésének történetét, egy sötét, mégis valóságos tündérmesét – ezen keresztül Ann Patchett szülői szerepről, házasságról, a helyek szelleméről, a kapitalizmus természetéről és még egy sor dologról tesz fel bölcs kérdéseket, hogy az olvasó maga adhassa meg válaszait.
Ann Patchett a Tom Lake című New York Times #1 bestseller, és még további jó néhány regény és egyéb mű szerzője. Munkásságát többek között PEN/Faulkner, Women's Prize for Fiction és Book Sense – Az Év Könyve díjjal ismerték el. A Holland Házat Pulitzer-díjra jelölték. Műveit több mint harminc nyelvre fordították le, szerepelt a Time magazine a világ 100 legbefolyásosabb személyiségét egybegyűjtő listáján. Joe Biden amerikai elnök az amerikai kultúrához tett jelentős hozzájárulásáért National Humanities Medal kitüntetést adományozott neki. A Tennessee állambeli Nashville-ben él.
„Patchett a történetmondás mestere.” — O, the Oprah Magazine
„Sötét, lebilincselő tündérmese.” — Entertainment Weekly
„Irigylésreméltó próza – könnyed, természetes, egyszerű, közvetlen, tiszta és bátor.” — Esquire
„A Holland Ház című regényben megvan mindaz a gazdagság, példázatszerűség és érzelmi mélység, ami az elsőrangú próza sajátja.” — Boston Globe
„A szerző, ahogy mindig, e művében is könnyedén, elegánsan hozza közel az olvasóhoz a főhőseit.” — Wall Street Journal
„Patchett prózája magabiztos, sallangmentes és higgadt.” — New York Times
„Nemeslelkű, tágas, terekben gazdag regény.” — Chapter 16
„A Holland Ház szokatlan, átgondolt és sajátságosan izgalmas – egy igazán jól elmesélt dráma.” — Columbus Dispatch
„Felragyog benne Patchett történetmondó tehetsége – örömteli olvasmány.” — Associated Press
„Patchett, ahogy mindig, most is az élet, nem pedig az irodalom igazságaihoz vezeti el az olvasót.” — Guardian
„Patchett rajongói már évek óta vártak erre.” — Evening Standard
„Újabb bizonyíték arra, amit mindig is tudtunk: Ann Patchett képtelen rossz könyvet írni.” — BookPage
„E regény leheletfinom textúrája sok apró, bensőséges pillanatból szövődik össze, az összhatás mégis nagyszabású, elsöprően Pazar. Mélyen megindító olvasmány.” — New York Journal of Books
„Komoly és szívbemarkoló történet, mindazonáltal örömteli és vidám.” — Washington Independent Review of Books
„Lebilincselő, csupaszív regény – nem szívesen tesszük le még azután sem, hogy a végére értünk.” — NPR
„Gazdagon berendezett regény, amely ragyogóan tiszta betekintést nyújt a benne folyó életekbe.” — Kirkus
„Patchett kiváló regénye átgondolt, megértő vizsgálódás a kényszeresség és a megbocsátás mélyrétegeiben: mit nyernek, vesztenek el, tartanak meg és adnak másoknak az emberek, és mi az, amit maguk mögött hagynak.” — Publishers Weekly
„Pazar tehetségű író.” — Los Angeles Times
„Elbűvölő.” — PEOPLE Magazine
„Patchett legragyogóbb és legfinomabb formáját hozza ebben a metsző, sokszor képtelenül komikus, a maga csendes módján feszült drámában, amelynek támája a család, az ambíció és az otthon. Az olvasónak egyszerre juthat eszébe F. Scott Fitzgerald és Alice McDermott, mialatt Patchett elegánsan koreografált történetében figyeli a karakterek által tett meglepő felfedezéseket, újbóli találkozásaikat, és küzedelmüket, ahogyan mindannyian próbálják kiteljesíteni a személyiségüket.” — Booklist
„A Holland Ház szépen, helyenként gyengéden megírt történet.” — Spectator
„Egy nagyszerű regényíró, aki a legjobb formáját mutatja. Az elveszett családi otthon története.” — Times (London)
Öt évtized krónikáját tartjuk a kezünkben, a paradicsom elvesztésének történetét, egy sötét, mégis valóságos tündérmesét
Uzsonnás doboz szett 3 db XL, L, M - Nektármezők, virágos
Töltsd meg finomsággal és vidd magaddal!
- Anyaga: Polipropilén
- Élelmiszerekkel közvetlenül érintkeztethető anyag: Igen
- Mosogatógépben mosható: Nem
- Mikrohullámú sütőben való használatra alkalmas: Nem
- Űrtartalom: M: 350ml, L: 550ml, XL: 800mll
- Licenc információ: Ez a termék teljes körű licenccel rendelkezik Julie Dodsworth designer grafikájával.
- Méret: XL 6x13.5x13.5cm L 5.5x11.5x11.5cm M 4.5x10x10cm
Fleishman bajban van - Taffy Brodesser-Akner
KULT Könyvek
JOHN LEONARD-díj A legjobb első könyv, 2019
Az ÉV 10 legjobb könyve 2019-ben az alábbi listákon: The New York Times Book Review • Time • The Washington Post • Vanity Fair • Vogue • NPR • Chicago Tribune • GQ • Vox • Refinery29 • Elle • The Guardian • Real Simple • Parade • Good Housekeeping • Marie Claire • Town & Country • Evening Standard • Kirkus Reviews • BookPage • BookRiot • Shelf Awareness
Toby Fleishman azt hitte, tisztában van vele, mire számíthat a válás után: hétvégéken és az ünnepek felében nála lesznek a gyerekek, az ex-szel pedig olykor hajba kapnak majd a praktikus dolgok egyeztetésekor. Arra viszont nem számított, hogy egy szép napon Rachel áthozza a két gyereket, aztán lelép és soha nem tér vissza. Pedig Fleishman mennyi munkát fektetett abba, hogy egyensúlyt teremtsen a szingli élet és a család között!
Toby próbálja megtalálni Rachelt, igyekszik ellátni a kórházi pácienseit, megfelelni a végeérhetetlen szülői teendőknek és örül a mobiltelefonos appok segítségével felvirágoztatott szexuális életének. A visszautasított férj szerepében tetszeleg, aki a felesége túlméretezett ambícióinak esett áldozatául. De ha igazán szembe szeretne nézni a kapcsolatukkal, be kell vallania magának, hogy a kezdetektől fogva szőnyeg alá söpörte a problémákat.
Sziporkázó első kötet, tele nyugtalanító kérdésekkel és tanulságokkal.
„Philip Roth vagy John Updike pontosan így írtak a legjobb korszakukban - leszámítva, hogy ez a szerző tisztában van vele, mi játszódik le a nőkben.” - Elizabeth Gilbert
„Figyelemreméltó első könyv. Az egyik legerősebb debütálás.” - Tom Perrotta
„A Fleishman bajban van az első oldaltól az utolsóig bölcs, kíméletlen és abszolút naprakész. Az, hogy mennyire csalafinta és éleslátó, csak az utolsó fejezetben válik egyértelművé.” - Maria Semple
Elképesztő lendület van a szövegben, sodor, mint a zúgó folyó, és nem csak sodor, át is alakít valamit benned, mert Taffy jól ismeri a férfiakat, a nőket, a gyerekeket és minden olyan kimondatlan vágyat, fájdalmat, melyek kimondásával többek lehetünk.
Az életet újrakezdők vagy az életet még csak most kezdők kötete ez.
Taffy Brodesser-Akner sziporkázó első kötetéből minisorozat készült olyan színészekkel a főszerepben, mint Jesse Eisenberg, Claire Danes, Lizzy Caplan és Adam Brody! A sorozat, amelyet az író maga adaptált képernyőre, februárban debütál itthon a Disney+ kínálatában.
Ne hagyjátok ki a könyvet sem! A KULT Könyvek sorozat kiemelkedő darabja a Fleishman bajban van: sodor, mint a zúgó folyó, és nem csak sodor, át is alakít valamit benned, mert Taffy jól ismeri a férfiakat, a nőket, a gyerekeket és minden olyan kimondatlan vágyat, fájdalmat, melyek kimondásával többek lehetünk.
Egy friss remekmű – Fleishman bajban van
A Fleishman bajban van ez egyik legjobb regény, amit az elmúlt években olvastam, nincs kétségem efelől. Taffy Brodesser-Akner írta, aki ismert, sokszorosan díjazott fiatal újságírónő az Egyesült Államokban, viszont ez az első regénye, úgyhogy ne keresgélj az emlékezetedben – mi nem ismerhettük.
Nem ismerhettük – eddig. A Fleishman berobbant az irodalmi életbe – és itt a kifejezés nem csak ócska közhely, úgy igaz, ahogy van. Díjeső hullott rá egyfelől, elaléltan fogadta a finnyás angolszászi művészvilág másfelől, ugyanakkor komoly bestseller lett, hónapokig fent volt a New York Times listáján és minden fontos listán.
Szóval Brodesser-Akner hetek alatt híres lett és gazdag és népszerű és körülrajongott.
A Guardian – pedig nem kenyerük a hízelgés, és akkor finom voltam még – az új Philip Rothnak nevezte, és az összehasonlítás megállja a helyét. Ahogy Brodesser-Akner is – az összehasonlításban.
Elképesztő lendület a szövegben, sodor, mint a zúgó folyó, azon kapod magad, hogy hajnali három óra van, pedig most kezdted csak az olvasást. Napi húsz oldalt engedélyeztem magamnak, hogy tovább tartson, de nagyjából a harmadánál elengedtem a gyeplőt, és faltam.
Egy fiatal New York-i orvost elhagy a felesége, de hogyan hagyja el! A válás után, szó nélkül, odahagyva mindent, a gyerekeket is. Miféle ember tesz ilyet?
Na, csak várj, mielőtt megképződne előtted a világirodalom néhány gonosztevője – Jago az Othelóból, John Silver A kincses szigetből vagy a Cápából a cápa – és azt gondolnád, Rachel, a feleség mindet lepipálja –, várj egy kicsit.
Javaslom, olvasd végig a könyvet. Vár a végén egy-két meglepi, nemcsak a történetben, de a regény felépítésében is. Úgy olvadnak össze a szálak, úgy jutunk el a nem várt (vagy várt? döntsd el) csúcspontig, mint A salemi boszorkányokban vagy a Sehonnaiban, Tommy Orange regényében, szóval meghökkentő, megdöbbentő az egész, és főleg az, hogy ennyire fiatalon hogy lehet ilyen jól írni.
Elizabeth Gilbert szerint „Philip Roth vagy John Updike pontosan így írtak a legjobb korszakukban – leszámítva, hogy Brodesser-Akner tisztában van azzal, hogy mi játszódik le egy nőben.”
És egy férfiban, teszem én hozzá.
Bárdos András
A KULT Könyvek sorozat kiemelkedő darabja a Fleishman bajban van: sodor, mint a zúgó folyó, és nem csak sodor, át is alakít valamit benned, mert Taffy jól ismeri a férfiakat, a nőket, a gyerekeket és minden olyan kimondatlan vágyat, fájdalmat, melyek kimondásával többek lehetünk.